20 بهم

متداول ترین و مؤثرترین انواع بازاریابی و فروش آنلاین

انواع بازاریابی و فروش آنلاین

 

حوزه فروش آنلاین بسیار وسیع است و تکنیک های خاصی را می طلبد. در دنیای امروزه که اکثر معاملات از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام می شود، مهم است که هر شرکتی در فضای مجازی نیز حضور آنلاین داشته باشد. بدین ترتیب مشتریان بالقوه در زمان اندک با شرکت شما آشنا می شوند.

جنبه مهم دیگر فروش آنلاین این است که می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهتر بهینه سازی کنید که این از عوامل مهم در عرصه رقابت آنلاین است.

بازاریابی و فروش آنلاین انواع مختلفی دارد که شما باید بسته به محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، بهترین را انتخاب کنید. در زیر به متداول ترین آنها اشاره شده است :

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو : یکی از مهم ترین عوامل در موفق بودن یک سایت اینست که رتبه سایت خود را در موتور جستجو بالا ببرید. بدین طریق ترافیک بیشتری بر روی سایت خود جذب خواهید کرد. برای این کار می توانید از عبارات و کلید واژه ها که مرتبط با محصولات و محتوای سایت تان باشد، استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر نیز می توانید از خدمات بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو استفاده کنید.

بازاریابی توسط مقالات : این یکی از متداول ترین روشهای فروش آنلاین است. این تکنیک را اغلب مالکان وب سایتها برای ارتقای محصولات خود و دریافت سود بیشتر انجام می دهند. در مقالات باید لینکی به وب سایت شما داده شود. از فواید این روش می توان به جذب بیشتر ترافیک بر روی سایت و توزیع دوباره محتوای آن اشاره کرد. وب مسترهای دیگر نیز از محتوای شما استفاده می کنند و آن را انتشار می دهند و بدین ترتیب ترافیک سایت شما نیز افزایش می یابد.

تبلیغات پولی در گوگل : در این نوع بازاریابی و فروش، یک متن تبلیغاتی کوچک می سازید و هزینه روزانه خود را محاسبه می کنید، سپس این تبلیغ در صفحه نتایج موتور جستجو می آید. در این روش فقط به ازای تعداد کلیک هایی که روی لینک شما میشود، باید پول بدهید، بنابراین این روش مقرون به صرفه است اما در دراز مدت این روش نمیتواند به رشد تجارت شما کمک چندانی کند!

جذب مشتری : اعتماد مشتری را جلب نمایید و پیشنهادهای به او بدهید که بدون هیچ مشکلی بتواند به گام های بعدی خرید برود. دقت کنید که از روش های دیگر شرکت ها استفاده نکنید بهتر است خلاقیت داشته باشید و از روشی نوین برای معرفی محصول و خدمات خود استفاده نمایید.

یادآوری به مشتریان : افراد و شرکت های کمی هستند که از این روش استفاده میکنند اما این روش چنانچه به درستی انجام شود میتواند در جلب رضایت مشتری تاثیر زیادی داشته باشد. یادآوری میتواند به صورت ارسال ایمیل، پیامک و یا حتی تماس تلفنی انجام شود. این یادآوری میتواند به صورت کاملا مودبانه مشتری را به خرید و یا تمدید ترغیب کند.

صرف نظر از محصولات و خدماتی که ارائه می دهید بازاریابی و فروش آنلاین، روشی مفید و مؤثر است و می توانید از این طریق با دیگران رقابت کرده و مسیر پیشرفت را برای خود هموار کنید.

 

اشتراک

ارسال نظر