19 دی

۵ بخش مهم برای هر وب سایت تجاری در سال ۲۰۱۴ و پس از آن

سایت های تجاری" title="۵ بخش مهم سایت های تجاری" src="http://sabzandishco.ir/wp-content/uploads/2016/01/5-business-websites1.jpg" alt="۵ بخش مهم سایت های تجاری" />

همه چیز خیلی سریع در حال تغییر است و انتظارات مشتریان نیز سریع تر از آن. دیگر کسی به صرفا قابل قبول راضی نیست.

در این عصر دیگر تمام افراد و صنوف اهمیت داشتن یک وب سایت که بصورت مداوم در جهت رشد روز افزون و سودآوری بیشتر به آنها کمک کند، را درک کرده اند.

مشتریان و موتور های جستجو خیلی هوشمندانه عمل می کنند. وب سایت های تجاری هم لازم است خود را با این فرآیند همگام کنند.

در زیر به ۵ بخش که لازم است هر وب سایت به آن بپردازد تا موفقیت کسب کند را مطرح کرده ایم:

۱. صفحه اصلی با پاسخ های سریع

سایت تجاری" title="بخش های مهم سایت تجاری" src="http://sabzandishco.ir/wp-content/uploads/2016/01/homepage-wr.jpg" alt="بخش های مهم سایت تجاری" />

به سوال ساده ای که از هزاران نفر پرسیده شده و همچنین به پاسخ آن توجه کنید لطفا:

چه چیزی باعث می شود که با وب سایت یک شرکت احساس صمیمت و رضایت کنید؟

پاسخ اکثر افراد به این سوال این بوده است که موضوعی که در آن وب سایت به دنبال آن می گردم خیلی سریع پیدا کنم.

وب سایتی می تواند رشد کند که در آن مشتریان بتوانند خیلی سریع مطلبی که به دنبال آن هستند را بیابند.

شاید دلیل اینکه مشتریان می خواهند در ۱۰ ثانیه اول از تجربه بازدیدشان از سایت آن موضوعی که در پی آن هستند را پیدا کنند، بی صبری و یا زمان کم آنها باشد.

برای اینکه به این موضوع پی ببرید این دو سوال ساده را از خود بپرسید که آیا بازدید کننده برای بار اول در عرض ۱۰ ثانیه می تواند:

متوجه شود که شرکت ما قادر است مشکل و یا نیاز او را برطرف کند.

متوجه شود که برای رفع مشکل به کجا مراجعه کند.

۲. مرکز آموزش

سایت تجاری" title="بخش های مهم سایت تجاری" src="http://sabzandishco.ir/wp-content/uploads/2016/01/knowledge-center-wr.jpg" alt="بخش های مهم سایت تجاری" />

وجود بخش بلاگ وب سایت که برای پرسش و پاسخ مشتریان طراحی شده باشد و بخشی به ناممرکز آموزش که قرار است تجربه های آموزشی را در اختیار افراد و کاربران قرار دهد می تواند به رشد شرکت کمک کند.یک مرکز آموزش قوی علاوه بر پرسش و پاسخ های معمول، امکاناتی از قبیل مقالات آموزشی، ویدئوها، وبینارها، چت آنلاین، پادکست ها و دیگر برنامه های عملی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. قطعا این بخش از سایت را نمی توان یک روزه ساخت اما با تمرکز و تخصیص زمان کافی می توان در مسیر رشد این بخش حرکت کرد.

۳. صفحه درباره ما

سایت تجاری" title="بخش های مهم سایت تجاری" src="http://sabzandishco.ir/wp-content/uploads/2016/01/about.jpg" alt="بخش های مهم سایت تجاری" />

همه ما این عبارت را شنیده ایم: مردم از کسانی که آن ها را می شناسند و دوست دارند و به آن هااعتماد دارند خرید میکنند.

اگر چه این عبارت در همه مواقع درست نیست اما در دنیای کنونی که معاملات بسیار زیادی در سراسر جهان در حال انجام است قطعیت دارد. اکثر شرکت ها نیروهای فروش دارند که نهایتا هدف اصلی تمام نیروهای فروش ارتباط با مشتریان و ارائه خدمت و یا یک محصول در قبال پول آن هاست. اما چرا بسیاری از شرکت ها نیروهای فروش خود را مخفی می کنند و به صورت تصادفی در پی ایجاد اعتماد هستند!؟ این اشتباه بزرگ یعنی عدم ارتباط چهره به چهره، که تعداد زیادی از شرکت ها انجام می دهند. این راه قطعا باعث شناخت، علاقه و اعتماد نخواهد شد.

دقیقا اهمیت صفحه درباره ما این است و این صفحه به دیگران این احساس را می دهد که کارمندان با مشتریان دائما در ارتباط هستند. در این صفحه صرفا داشتن تصاویر گروه کاری کافی نیست. صفحات شخصی با اطلاعات تکمیلی نیز مهم است.

۴. یادگیری چندرسانه ای

سایت تجاری" title="بخش های مهم سایت تجاری" src="http://sabzandishco.ir/wp-content/uploads/2016/01/visual-learner-wr.jpg" alt="بخش های مهم سایت تجاری" />

رسانه های تصویری یک معامله بزرگ هستند(برای مثال YouTube را ببینید) و همینطور تصاویر (مانندInstagram). عصر حاضر عصر دیجیتال و رسانه ها است. افراد زیادی به ويژه نسل جوان رسانه های تصویری را برای یادگیری و ارتباط انتخاب می کنند. مطالعات نشان می دهد که امروزه بیش از ۶۰ درصد افراد از یادگیری تصویری استفاده می کنند و این درصد روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل بخش آموزش های چند رسانه ای بخش مهمی برای داشتن کسب و کار موفق و رو به رشد است.

۵. بخش قیمت ها

سایت تجاری" title="بخش های مهم سایت تجاری" src="http://sabzandishco.ir/wp-content/uploads/2016/01/pricing-section-wr.jpg" alt="بخش های مهم سایت تجاری" />

طی یک مطالعه از ۱۰۰ نفر پرسیده شد که اگر به سایتی مراجعه کنید و لیست قیمت ها را به سختی پیدا کنید چه احساسی به شما دست خواهد داد؟ هر ۱۰۰ نفر ابراز کردند که احساس ناامیدی، عصبانیت و ناراحتی خواهند کرد. دلیل آن هم این است که مشتری می خواهد اطلاعات کسب کند.

البته این به این معنا نیست که لازم است شما تمام اطلاعات قیمت ها و دستمزد را در وب سایت خود قرار دهید.

لازم است بخشی برجسته و قابل مشاهده در وب سایت خود داشته باشید و به صورت آشکارا و صادقانه قیمت ها را آن جا قرار دهید.

به یاد داشته باشید که انتخاب با شماست که بخواهید به سوالات مشتریان پاسخ بدهید یا خیر. اما لازم است بدانید اگر شما این کار را نکنید فرد دیگری این کار را انجام خواهد داد و اعتماد مشتریان را نیز آن فرد بدست خواهد آورد.

اشتراک

ارسال نظر