بلاگ - شرکت سبزاندیش آراد |طراحی سایت

۲۳ اسفند

طراحی سایت و مشکلات بازدید کنندگان

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که طراحی سایت شما ممکن است برای بازدید کنندگان شما قابل استفاده نباشد ؟ وقتی صحبت از طراحی وب سایت به میان می آید، دانستن این موضوع که بینندگان سایت اینترنتی شما از چه چیزی بیشتر از همه بدشان می آید، ضروری ترین چیزی است که شما باید در خصوص آن اطلاعات داشته باشید.

چند هفته پیش، ایمیلی را از دانشجویی دریافت کردم که از من می خواست تا وب سایتی را که خودش طراحی کرده بود را بررسی کنم. فردی که مالک اصلی سایت بود هدری بسیار زیبا با فلش درخواست کرده بود. طرح فلش واقعا عالی بود و امکان نداشت تا نظر بیننده ای را به خودش جلب نکند. چند المان گرافیگی بسیار زیبا در طراحی استفاده شده بود و افکتهای صوتی بطرز صحیحی در فلش استفاده شده بودند و فضای زیبایی به سایت میداد.

ولی پس از بررسی بیشتر سایت، هدر سایت خیلی آزار دهنده بنظر می رسید بطوریکه هر موقع روی سایت کلیک می کردید، هدر از نو، شروع بکار می کرد. چیزی که در نگاه اول خیلی زیبا بنظر میرسید، خیلی زود تبدیل به المانی آزار دهنده می شد و تمرکز خواننده را از خواندن مطالب دور می کرد.

%image_alt%
چنین طراحی، اولین طراحی نیست که چیزی را خلق می کند که من به آن “طراحی آزار دهنده” اطلاق می کنم. بسیاری از مدیران وب سایت ها، بخصوص صاحبان تازه کار سایت ها و وبلاگ ها، بیش از حد معمول بر روی یک یا چند ایده در طراحی خود علاقه نشان می دهند. شکی نیست که داشتن هدری جذاب بسیار مطلوب است، ولی آیا واقعا لزومی دارد تا به ذهن بازدید کننده وب سایت یا وبلاگ خود حلمه ور شویم؟ بنظر من قطعا نه.

مدیران سایت ها بعضی اوقات فراموش می کنند که طرح وب سایت می بایست پیامی را به مخاطب ارسال کند که بازتابی از موضوع وب سایت یا وبلاگ می باشد و نه نمودی از سطح مهارت در برنامه نویسی.

آیا طراحی وب سایت شما آزار دهنده است؟

پنج نکته ای که در زیر می آید را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا وب سایت شما بینندگان تان را آزار میدهد یا نه.

۱٫ موسیقی پیش زمینه – مگر آنکه سایت شما مربوط به یک ایستگاه رادیویی یا فروش سی دی موسیقی باشد. چرا باید موسیقی را برای هر صفحه از وب سایت خود بطور پیوسته برای بینندگان تان پخش کنید؟

۲٫ استفاده از فونت هایی با سایز خیلی بزرگ – چنانچه هدف شما طراحی سایتی برای نابینایان و کم بینایان می باشد، در اینصورت هدف شما قابل تحسین هست ولی اگر هدفتان این نبوده، در اینصورت این کار شما همانند فریادی بلند بر سر بیننده بیگناه هست. مردم دوست ندارند کسی بر سر آنها فریاد بزند.

۳٫ استفاده از فونت های خیلی کوچک – آیا دوست دارید صدایتان شنیده شود؟ در اینصورت تن صدایتان را نرمال نگه دارید و نه فریاد بزنید و نه خفیف صحبت کنید.

۴٫ روی هم اندازی لایه ها – لایه ها می توانند خیلی مفید باشند ولی نه هنگامیکه از آنها برای پیامهای آزار دهنده استفاده می شود. سعی نکنید بزور خوانندگان تان را مجبور به خواندن پیامهایتان کنید. سعی در متقاعد کردن آنها برای خواندن کنید تا آنها را مجبور به خواندن کنید.

۵٫ پنجره های ظاهر شونده – اگرچه بسیاری از پنجره های ظاهر شونده توسط بسیاری از ابزارهای نصب شده روی مرورگرهای بینندگان، بلوکه می شود، ولی هنوز برخی از مدیران سایت ها و وبلاگ ها، از آنها استفاده می کنند. آزار دهنده ترین بخش این پنجره ها، آن است که خوانندگان معمولا پیام های مهمی را که باید مشاهده کنند را نمی توانند دریافت کنند، زیرا اکثر آنها توسط مرورگرهای کاربران، بلوکه خواهد شد. آیا این ضرب المثل قدیمی را تا به حال شنیده اید؟ “وقتی نمیتوانی شکستش بدهی، باهاش رفیق شو”. وقتی نمی توان با فیلترهای مرورگرهای کاربران مقابله کرد، باید با آن رفیق شد. سعی کنید از پنجره های ظاهر شونده استفاده نکنید. پیامهای مهم تان را در قسمتی ویژه از صفحه سایت تان قرار دهید.

به احتمال زیاد هر کدام از ما لیست پنجگانه اختصاصی خود را داریم. شما به احتمال زیاد تعریف های دیگری از طرح های آزار دهنده در ذهن دارید و حق با شماست. این لیست حقیقتا بلندتر می باشد. من تنها خواستم برخی از مهترین های طرح های آزار دهنده را به ذهن شما بیاورم.

همواره بیاد داشته باشید که بعنوان یک مدیر سایت، ممکن است آخرین چیزی که با زحمت فراوان در وب سایت تان قرار می دهید همان چیزی باشد که برای خوانندگان آزار دهنده می باشد. بحث در تفاوت در سلیقه نیست، بلکه موضوعی که اهمییت دارد، رعایت آداب اجتماعی در اینترنت می باشد به همان میزان که مردم در دنیای واقعی آن را رعایت می کنند.

اشتراک
۲۳ اسفند

چگونه فضای هاست و پهنای باند مورد نیاز وب سایت را تعیین کنیم؟

بیش‌تر افراد و شرکت‌هایی که به دنبال راه انداختن وب‌سایت هستند بودجه‌ی محدودی را برای هاست در نظر می‌گیرند و دوست دارند در محدوده‌ی این بودجه بهترین امکانات هاست را به دست بیاورند. معمولاً بهتر با بیش‌تر هم‌معنی نیست اما برای راه‌اندازی هر وب‌سایتی باید به میزان امکانات مورد نیاز آن توجه کرد. راه ساده‌اش این است که گران‌ترین بسته‌ی هاستی را که شرکت هاستینگ ارایه می‌دهد بخرید؛ معمولاً با این انتخاب هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد و خاطرتان پیش شرکت هاستینگ عزیزتر از آن خواهد بود که اجازه دهد ملول و مکدر شوید.

اما خیلی وقت‌ها شما فقط به دنبال معرفی آنلاین کسب و کار خود هستید یا می‌خواهید یک وبلاگ داشته باشید. در چنین مواردی انتخاب به روش پیشین تنها به هدر دادن پول است.

سه قلوی هزینه/فضا/پهنای باند

قیمت، فضای دیسک و پهنای باند مهم‌ترین ویژگی‌های یک بسته‌ی هاست‌اند. به همین دلیل همیشه در نسخه‌های کوتاه شده‌ی مشخصات پلن‌های هاست که همه‌ی ویژگی‌های دیگر حذف می‌شوند این سه تا جایشان ثابت است.

اما قبل از این‌که به این خصوصیات برسید باید مطمئن شوید که پلنی که می‌خواهید همه‌ی امکانات برنامه‌نویسی مورد نیاز شما را دارد. برای بیش‌تر سایت‌ها این بخش نگرانی خاصی ایجاد نمی‌کند. بهتر است اگر طراحی سایت‌تان را به کسی سپرده‌اید پیش از اقدام برای خرید هاست با او هماهنگ کنید. یکی از ساده‌ترین معیارها سیستم عامل است. هاست‌ها معمولا‍ً یا از ویندوز استفاده می‌کنند یا از لینوکس٫ با توجه به زبانی که طراح سایت‌تان استفاده می‌کند ممکن است یکی از این دو به کار شما نیاید یا هر دو کارتان را راه بیندازند. اگرچه جزییاتی نظیر نسخه‌های نصب شده‌ی برنامه‌ها هم مهمند، بیش‌تر شرکت‌های هاستینگ تلاش می‌کنند آخرین نسخه‌های برنامه‌ها را روی بسته‌های هاست‌شان ارایه کنند. ولی هماهنگ کردن این موارد با طراح سایت‌تان خیال‌تان را راحت می‌کند. حالا برگردیم به بحث خودمان.

فضای هاست/ اندازه‌ی وب‌سایت

فضای هاست مقدار فضایی است که از هارد دیسک کامپیوتر سرور به بسته‌ی هاست اختصاص پیدا کرده است. در هاست اشتراکی این مقدار مشخص است و در هاست اختصاصی این مقدار برابر کل هارد دیسک نصب شده روی کامپیوتر است. به هر حال این مقدار نامحدود نیست.

خوش‌بختانه با ارتقای تکنولوژی امروزه اندازه‌ی هارد دیسک‌ها بسیار بالا رفته است، به نحوی که اگر پس از خرید به این نتیجه رسیدید که بسته‌ی هاستی که سفارش داده‌اید برای نیازهای شما فضای کافی ندارد به راحتی با اندکی پرداخت بیش‌تر می‌توانید فضایتان را ارتقا دهید. اندازه‌ی وب‌سایت‌ها نیز بیش‌تر از گذشته شده است اما در مقایسه با رشد فضاهای هارد در دست‌رس این مقدار زیاد نبوده است. در مواردی حتا به وجود آمدن ابزارهای فشرده‌سازی بهتر برای استفاده در وب در مورادی حتا می‌توان فضای هاست را بهتر نیز مدیریت کرد. بنابراین حتا می‌توان روی یک فضای هاست با اندازه‌ی نه چندان قابل توجه چندین وب‌سایت را میزبانی کرد، البته این امکان به ویژگی‌های پلن هاست شما بستگی دارد.

بسیاری از سایت‌ها فقط محتوای متن و عکس‌های کوچک دارند، مثل بیش‌تر وبلاگ‌ها. وبلاگ‌ها به فضای هاست زیادی نیاز ندارند. سایت‌هایی که عکس‌های کیفیت بالا روی آن‌ها قرار می‌گیرد فضای بیش‌تری لازم دارند. به همین ترتیب فایل‌های صوتی از عکس‌ها حجیم‌ترند و فایل‌های ویدیویی بیش‌ترین حجم را می‌خواهند.

بنابراین برای بیش‌تر وب‌سایت‌ها در بازار فعلی می‌توان با صرف هزینه‌ای ناچیز فضای هاست کافی تهیه کرد. اما چند استثنا نیز وجود دارد:

  • سایت‌های تجاری‌یی که می‌خواهند مشخصات تعداد زیادی محصول را با عکس و توضیحات در اختیار بازدیدکنندگان‌شان قرار دهند.
  • سایت‌هایی که به کاربران‌شان اجازه‌‌ی آپلود فایل را می‌دهند.
  • سایت‌هایی که فایل‌هایی را برای دانلود بازدیدکنندگان در سایت‌هایشان قرار می‌دهند.
  • سایت‌هایی که عضوگیری می‌کنند و تعداد زیادی عضو با پروفایل‌های جدا برای هر کدام دارند مانند شبکه‌های اجتماعی.

به همین ترتیب خودتان می‌توانید سایت‌های دیگری را نیز به این لیست اضافه کنید. در واقع هر سایتی که به تدریج بر حجم مطالب و محتوای آن افزوده می‌شود باید در تهیه‌ی فضای هاست تا حد مشخصی دست بالا را بگیرند که به زودی به مشکل بر نخورند.

در اندازه‌گیری اندازه‌ی سایت باید به استاتیک یا داینامیک بودن سایت، سیستم‌های نصب شده برای مدیریت سایت، ماژول‌های مورد استفاده، دیتابیس‌ها، پوسته‌ها و قالب‌ها همه توجه کرد. گاهی اندازه‌گیری فضای نهایی سایت‌های داینامیک چندان راحت نیست و تنها باید از تجربه‌ی طراح سایت برای تخمین استفاده کرد.

اما اگر احتمال افزایش مطالب سایت را نمی‌دهید یا افزایش مطالب آن قدر زیاد نخواهد بود برای یک سایت استاتیک به راحتی و از روی حجم فعلی فایل‌های سایت‌تان می‌توانید فضای مورد نیازتان را تعیین کنید. فضای هاست مانند هارد دیسک کامپیوتر خودتان بر اساس مگابایت و گیگابایت اندازه‌گیری می‌شود.

توجه کنید که معمولاً شرکت‌ها و بسیاری از افراد دوست دارند روی فضای هاست خودشان امکان ایمیل نیز داشته باشند و عموماً این فضا نیز بخشی از فضای هاست شماست. در خیلی از موارد اگر این ایمیل‌ها در صندوق ورودی شما بماند پس از مدتی حجم فضای اشغالی ایمیل‌ها بیش‌تر از حجم سایت‌تان خواهد بود. پس در ارزیابی فضای هاست مورد نیاز به این نکته نیز توجه کنید.

پهنای باند/ حجم انتقال داده / میزان بازدید

وقتی کسی از وب‌سایت شما بازدید می‌کند صفحه‌های وب و محتوای وب‌سایت شما را از طریق مرورگر روی کامپیوتر خودش دانلود می‌کند. وقتی دارید فایلی را روی وب‌سایت‌تان می‌ریزید یا فایل‌هایتان را به‌روز می‌کنید دارید روی سرور آپلود می‌کنید. همه‌ی این فعالیت‌ها به معنی مصرف پهنای باند بسته‌ی هاست شماست. در اصل پهنای باند به معنی سرعتی است که اتصال اینترنت سرور هاست شما اجازه‌ی دانلود و آپلود را می‌دهد و هرچه بیش تر باشد بازدیدکننده‌های بیش‌تری می‌توانند سایت شما را با سرعت بیش‌تر ببینند. اما در بین شرکت‌های هاستینگ اغلب پهنای باند به معنی حجم انتقال داده است، یعنی میزان داده‌ای که در یک بازه‌ی زمانی مثلاً یک ماهه از وب‌سایت شما روی سرور آپلود یا از آن دانلود می‌شود.

در انتخاب پلن حتماً باید به پهنای باند به هر دو معنی حجم انتقال داده یا ترافیک و سرعت انتقال داده توجه کنید. اگر یک پلن حجم انتقال داده‌ی بالایی به شما بدهد –یا حتا ادعای نامحدود بودن آن را بکند- اما سرعت انتقال داده‌ی آن کم باشد با افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما به سرعت کند خواهد شد و نمی‌تواند جواب‌گوی همه‌ی بازدیدکنندگانش باشد.

وبلاگ‌ها از جمله سایت‌هایی‌اند که با وجود نیاز نداشتن به فضای هاست زیاد نیاز به بسته‌های هاست با پهنای باند/حجم انتقال داده‌ی قابل توجه دارند؛ زیرا وبلاگ‌ها معمولاً با هدف انتشار نظرات وبلاگ نویس درباره‌ی موضوع خاص یا موضوعات مورد توجه او ایجاد می‌شوند و اگر کارشان بگیرد بازدیدکننده‌ی زیادی خواهند داشت. پس باید با سرعت خوبی بالا بیایند و سرویس‌شان به علت اتمام حجم انتقال داده قطع نشود تا این بازدیدکنندگان را بتوانند نگه دارند.

معمولاً در بسته‌های هاست پهنای باند و فضای هاست با هم افزایش پیدا می‌کنند. شرکت‌های هاستینگ ترجیح می‌دهند پهنای باند بیش‌تری در اختیار بسته‌های گران‌تر قرار دهند؛ زیرا وقتی سایتی بزرگ‌تر باشد بازدید از آن ترافیک بیش‌تری ایجاد می‌کند و پلن هاست باید کفاف این ترافیک را بدهد. به همین دلیل وبلاگ‌نویس‌های قهار بهتر است برای اطمینان از پهنای باند کافی بسته‌ی هاستی با فضای بیش‌تر از میزان واقعی نیازشان تهیه کنند.

در حالت کلی تخمین پهنای باند مورد نیاز سایت دشوار است. اما بر خلاف فضای هاست که تنها به اندازه‌ی سایت بستگی داشت پهنای باند به دو عامل اصلی بستگی دارد: اندازه‌ی سایت و میزان بازدید مورد انتظار. سایتی که اجازه‌ی دانلود و آپلود فایل می‌دهد احتیاج به پهنای باند زیادی دارد و اگر بازدیدکننده‌ی زیادی دارد معمولاً راهی به جز تهیه‌ی یک هاست اختصاصی با هزینه‌ی به مراتب بیش‌تر ولی بدون نگرانی از پهنای باند و فضا ندارد.

اگر برای محاسبه‌ی پهنای باند اصرار دارید می‌توانید اندازه‌ی متوسط هر صفحه‌ی سایت‌تان را تخمین بزنید. فرض کنیم هر صفحه ۱۰۰ کیلو بایت باشد و در روز میانگین ۱۰۰۰ نفر بازدیدکننده دارید که هر کدام میانگین ۵ صفحه از سایت‌تان را می‌بینند. ترافیک مصرفی در روز سایت شما ۱۰۰×۱۰۰۰×۵ کیلوبایت یا ۵۰۰ مگابایت و در ماه ۱۵ گیگابایت خواهد بود. شرکت‌ها پهنای باند ماهانه هر بسته را در مشخصات اصلی آن نمایش می‌دهند.

پهنای باند/ حجم انتقال داده/ ترافیک بر اساس مگابایت و گیگابایت محاسبه می‌شود و پهنای باند/ سرعت بر اساس مگابیت بر ثانیه. در انتخاب بسته‌هایی که با قول پهنای باند نامحدود ارایه می‌شوند به شرایط خدمات و توافق‌نامه سطح خدمات توجه کنید. به هر حال در مورد پهنای باند همیشه زیادتر بهتر است، مگر وقتی که قضیه بودار باشد.

قیمت/ هزینه

وقتی مشخصات سایت از لحاظ تکنیکی، پهنای باند و فضای هاست را به دست آوردید می‌توانید در بین بسته‌های هاست از شرکت‌های مختلف که نیازهای شما را برآورده می‌کنند بسته به قیمت دست به انتخاب بزنید. در این مرحله چندان به دنبال قیمت‌های بالا نباشید زیرا در هاستینگ مدل لوکس وجود ندارد، البته که تفاوت‌های زیادی در کیفیت هاستی که دریافت خواهید کرد وجود دارد اما این تفاوت را دقیقاً نمی‌توانید از روی قیمت حدس بزنید، مگر این‌که واقعاً قیمت بسیار پایین‌تر از موارد مشابه باشد. به هر حال شما در ازای پولی که می‌پردازید علاوه بر فضای هاست و پهنای باند و نرم‌افزارهای پشتیبانی شده روی بسته‌ی هاست باید به خدمات مشتریان شرکت هاستینگ نیز به نحو مناسب دست‌رس داشته باشید. هم‌چنین باید مطمئن باشید که از لحاظ امنیت، در دست‌رس بودن سرور، آپ‌تایم، بکاپ و… مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. تفاوت قیمت‌ها از این‌جا می‌آید. در نهایت این بودجه‌ی شماست که گزینه‌های شما را مشخص می‌کند.

اشتراک
۲۳ اسفند

طراحی سایت و تعریف وب سایت

یک وب سایت معمولا شامل تعداد زیادی فایل است که در تعدادی پرونده مرتب شده اند، به همان صورت که شما فایل هایتان را در پرونده ها مختلفی روی کامپیوترتان مرتب می کنید. صفحه اصلی یک سایت معمولا index.htm یا index.html یا default.html نام دارد. وقتی که یک آدرس وب (یا اسم دامنه) را در مرور گرتان تایپ می کنید (مثلا www.sample.com)، برنامه مرورگر به سراغ اکانت میزبانی ای می رود که این اسم دامنه به آن اشاره می کند، و به دنبال یکی از این فایل های اصلی می گردد. فرضا اگر فایلی به نام index.html را در آن وب سایت پیدا کند، این فایل( یا صفحه) را به صورت خودکار در مرور گر شما نمایش خواهد داد.
الف – مراحل راه اندازی وب سایت

۱٫انتخاب نام مناسب برای سایت

۲٫ ثبت دامنه (نام سایت) در شبکه جهانی اینترنت

۳٫طراحی نرم افزار و گرافیک سایت

۴٫ خرید فضا ( هاست)

۵٫قراردادن نرم افزار سایت طراحی شده بر روی فضای خریداری شده و افتتاح سایت

ب – فناوریهای مورد استفاده در طراحی سایت

زیر ساختهای نرم افزاری پروژه های طراحی سایت بر اساس Microsoft .NET Framework است. استفاده از فناوری دات نت با انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان ، نوآوری و امنیت مثال زدنی خود قابلیت های بسیاری را برای ما به ارمغان می‏آورد، که از جمله آن قابلیت مدیریت کدهای تولید شده، پشتیبانی از شی گرایی و سازگاری با متدولوژی انتخابی پروژه، وابسته نبودن به یک زبان خاص، درعین بهره مندی از #C که زبانی مدرن و کاملا شی گرا است.ضمن آنکه بسترها و زیرساختهای نرم افزاری انتخاب دات نت به عنوان بستر اصلی اجرای پروژه ، امکان استفاده از فناوری های جانبی دیگری که سازگار با Windows هستند را فراهم خواهد کرد.چندلایه بودن نرم افزارهای تولیدی موجب تسهیل شرایط ارتقای وبسایت طراحی شده در آینده خواهد بود.ضمن آنکه هزینه های reworking (دوباره کاری) را به هنگام توسعه پروژه حذف خواهد نمود.

برای خدمات بانک اطلاعاتی از MS SQL SERVER استفاده خواهد شد. نوع مجوز حقوقی استفاده از این کارگزار بانک اطلاعاتی در وب به همراه امکانات وسیع و کارایی قابل توجه، آن را به انتخاب مناسبی تبدیل نموده است. برای اطلاعات بیشتر مراجعه به سایت www.tpc.org توصیه می¬شود.

ج – ملاحظات امنیتی در نظر گرفته شده برای طراحی سایت چیست ؟

کاربران در ابتدای ورود به سایت اعتبارسنجی می شوند و پس از ورود به سایت جهت دسترسی به بخشهای مختلف با توجه به سطح دسترسی که دارند هدایت میگردند. » تدابیر اتخاذ شده در طراحی سایت برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز که ممکن است منجر به دستکاری، خرابکاری یا سرقت اطلاعات شود؛ در سه دسته زیر قرار میگیرند:
۱- تدابیری جهت جلوگیری از ورود خرابکاران به
بانکهای اطلاعاتی و پنلهای مدیریتی یا تلاش برای بدست آوردن گذرواژه » کلیه گذرواژه ها بصورت رمز شده با یک الگورتیم مناسب در بانک اطلاعاتی نگهداری می شوند. (یک طرفه یا دو طرفه)

۲- تدابیری جهت جلوگیری برای تزریق دستور به کارگزار بانک اطلاعاتی. شامل : » ممانعت از ارسال دستورات SQL از طریق مبادی ورودی اطلاعات » ممانعت از ارسال دستورات SQL از طریق پارامترهای GET 3- تدابیری جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات در هنگام نقل و انتفال در شبکه در صورت لزوم شامل :

» هنگام ورود کاربر به صفحه ورود به سایت یک مسیر و باند حفاظت شده بوسیله SSL بین رایانه کاربر و کارگزار ایجاد می شود که کلیه نقل و انتقال اطلاعات از این مسیر حفاظت شده بین این دو رایانه رد و بدل خواهد شد و این تکنیک دسترسی به اطلاعات ارسالی و دریافتی را برای کسانی که استراق سمع می کنند را ناممکن خواهد کرد.
د – ویژگیهای عمومی در نظر گرفته شده برای طراحی سایت چگونه است ؟

۱- وب سایت منطبق با فن آوری موتورهای جستجو به ویژه Google طراحی خواهد شد.

۲- در طراحی سایت حداکثر کارایی با بهره گیری از فناوری های عرضه شده بوسیله شرکت مایکروسافت برای عملکردهای وب سایت از دید کاربر در نظر گرفته خواهد شد.

به عنوان مثال زمان لود صفحات به طور متوسط و در شرایط معمول ارتباطی با یک خط ۵۶ کیلوبایتی ۲۰ ثانیه خواهد بود.
۳- دسترسی آسان و دقیق کاربر به اطلاعات در طراحی گرافیکی صفحات الویت خواهدداشت.تامین نظر کارفرما در طراحی گرافیکی از A تا Z در اولویت خواهد بود.

۴- سرعت و سهولت در به روز رسانی و سهولت توسعه در طراحی سایت در آینده در نظر گرفته خواهد شد.

۵- ملاحظات حفاظتی و امنیتی در تولید بسترهای نرم افزاری و طراحی سایت در نظر گرفته خواهد شد.

۶- استفاده بهینه از منابع سخت افزاری در ساخت نرم افزارها در نظر گرفته خواهد شد.

۷- امکانات عمومی مانند : آمار بازدیدکنندگان ، نقشه سایت، فرم نظرخواهی، افزودن به آدرس های برگزیده، ارسال صفحه به دوستان، خروجی چاپ و RSS نیز در صورت لزوم به امکانات سایت افزوده خواهد شد.
چند نکته که مدیریت وب سایت و طراح وب سایت باید بداند :

۱- موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستو جو کاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می کنند.

۲- متن زیاد: معمولا سایت های حاوی متن های حجیم , خسته کننده هستند.

۳- اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادی بالای ۴۰ سال با حروف نازک یا کوچک مشکل دارند و باید ترتیبی اتحاذ شود تا از طریق مرورگر امکان تغییر اندازه فونت ها فراهم شود.

۴- رابط گراافیکی (GUI) برداشت غیر استاندارد: برداشت کاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه ها تثبیت شده.

۵- ضعف آرشیو: در اغلب مواقع اطلاعات قدیمی هم مورد استفاده کاربران قرار میگیرد.

۶- انیمیشن و متون متحرک: تمرکز بازدید کنندگان از سایت را بر هم می زند.

۷- پیوند به سایت های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی در سایتهای مختلف , نباید تعداد پیوندهای خارج از سایت زیاد باشد.

اصطلاحات وب سایت :

HTML

زمانیکه شما داخل صفحات یک وب سایت می گردید اجزای گوناگونی را می بینید که تمام آنها در یک چیز مشترک هستند و آن زبان یا کدی است که آنها را تولید می کند که این زبان HyperText Markup Language یا همان HTML می باشد.
عکسهابافرمت gif

بیشترین استفاده را در وب دارند و محبوبترین نوع عکس است. این نوع فرمت ۲۵۶ رنگ را پشتیبانی میکند و از ویژگیهای دیگر آن animation, transparency, interlacing است . البته محبوبیت آن بیشتر برای حجم کم آن است.
استاندارد W3C چیست؟

W3C یا کنسرسیوم شبکه جان گستر وب، مجمعی متشکل از ۴۰۰ شرکت و سازمان است که در مورد استاندارد ها و فناوری های وب، تشریک مساعی دارند.

استاندارد W3C، از سوی سازمان W3C به صفحاتی داده میشود که قوانین مشخصی را رعایت کنند. با رعایت این ضوابط، اینگونه صفحات در اکثر بروزر های معمول دنیا قابل خواندن، بدون مشکل خواهند بود.
فرمتهای فایلهای صوتی:

WAV یکی از فرمتهای صوتی که کیفیت بالایی هم دارد و البته حجم زیادی هم اشغال می کند و در سیستم عامل ویندوز بکار می رود. نوع MIME این فرمت برابر است با audio/wav .

AU این فرمت متعلق به سیستمهای عامل UNIX, Linux است و خاصیت آن داشتن حجم کم و البته با کیفیت پایین تر، که نوع MIME این فرمت برابر است با audio/basic .

AIFF این فرمت هم متعلق به کامپیوترهای Macintosh است با کیفیت بالا و حجم بسیار بالا. نوع MIME آن برابر است با audio/aiff .

MIDI این فرمت با فرمتهای دیگر صوتی تفاوتهایی دارد. در این فرمت بجای ذخیره شدن فرکانس صدا، آهنگ صدا یا همان نت های موسیقی را ذخیره و پخش می کند. بزرگترین مزیت آن حجم بسیار پایین و عیب آن، پخش آهنگ بدون گفتار است. نوع MIME این فرمت audio/midi است.

کارهایی که در طراحی وب سایت باید از آن خودداری کنید

استفاده از تصاویر گرافیکی با حجم زیاد
استفاده از تصاویر گرافیکی با حجم فوق العاده کم و تعداد بالا
استفده از تعداد زیادی فایلهای فلش انیمیشن
برچسبهای چشمک زن و مانند آن
نشانه ها و لینکهایی در سایت که به آنچه وجود ندارد و در حال ساخت است اشاره می کند.
انتخاب رنگ نا مناسب
اشکالات املایی و دستوری
متنهای خیلی کوتاه
متنهای خیلی بلند
صداهایی که به طور اتوماتیک در هنگام ورود بازدیدکننده به صورت خودکار اجرا می شوند
لینکهای شکسته (لینکهایی که به هیچ صفحه عکس یا فایلی ختم نمی شوند. )
فضاهای خالی خیلی زیاد بین قسمتهای مختلف
فضاهای خالی خیلی کوچک بین قسمتهای مختلف
استفاده از اختصارات بی مورد در جمله مثلاً u برای you.
فریمهایی که به طور افقی یک تکه از صفحه را اشغال می کنند.
یک صفحه طولانی بدون پاراگرافهای لازم
تعداد زیادی banner های تبلیغاتی
سرعت پایین هاست یا (میزبان وب شما ) یا صفحه طولانی و حجیم

اشتراک
۲۲ اسفند

طراحی سایت Responsive تنها راه زنده ماندن وب

با سرعت فزآینده تغییرات در وب، ارقام و آمارها همیشه از رده خارج هستند و نمیتوانیم به عنوان یک سند برای حال حاضر به آن ها رجوع کنیم. اما اکثر تحلیل گران بر این باورند که وب

موبایلی به سرعت به ۵۰ درصد از ترافیک بازدید وب سایت ها دست پیدا خواهد کرد. با این رشد طراحی واکنش گرا به یک اصل اقتصادی نیز تبدیل می گردد، زیرا ما میتوانیم برای این تعداد

از ابعاد صفحات نمایش، صدها سایت را طراحی کنیم ( اگر نگوییم هزاران سایت) که البته زمان و مخصوصاً هزینه آن بسیار بالا خواهد بود، و یا میتوانیم طراحی واکنش گرا را انتخاب نماییم!

این است که میگوییم طراحی سایت واکنش گرا تنها راه زنده ماندن وب است، مخصوصاً در آینده. تا اینجا میدانیم که این یک نیاز است، اما باید بدانیم که طراحی وب سایت Responsive هم

مانند بسیاری دیگر از طراحی ها برای بقا و پاسخگویی به نیازهای جدید همواره در حال به روزرسانی خواهد بود.

 

طراحی Responsive
اشتراک
۲۲ اسفند

سئو سایت و آموزش سئو برای وب مسترها

شما به عنوان وب مستر به آموزش و نکاتی راهنما در خصوص سئو سایت نیاز دارید تا بتوانید در به روز رسانی هایی که برای سایت خود دارید محتوا ها و مطالب را براساس اصول سئو سایت تنظیم نمایید. تنظیم محتوا براساس اصول سئو شانس شما را برای دیده شدن هر چه در نتایج جستجو کمک می نماید.در ادامه نکات آموزش سئو را که در صفحات سایت خود می بایست اجرا نمایید را برای وب مسترها بیان خواهیم نمود.

 

 

 

تولید محتوا در سئو

 

سئو <a href=سایت و انواع محتوایی که تعریف می شود؟" width="300" height="199" />

سئو سایت و انواع محتوایی که تعریف می شود؟

تولید محتوا یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که وب مسترها با آن مواجه خواهند بود زیرا که به روز رسانی سایت از جمله اقداماتی است که به طور مداوم می بایست انجام گیرد و تنظیم نمودن سایت مطابق با اصول سئو سایت می تواند موجب جذب ترافیک بیشتر به سایت شما شود. آوردن ترافیک و نیز کاربران بیشتر به سمت سایت می تواند شانس سودآوری بیشتری را برای شما به دنبال داشته باشد و این رو وب مسترها همواره به فکر جذب ترافیک بیشتر خواهند بود که موتورهای جستجو یکی از قوی ترین ابزارها برای هدایت و جذب مشتری به سمت سایت می باشد. محتوای خود را با در نظر گرفتن کلمات کلیدی و نیز چگالی کلمه کلیدی تولید نمایید و هدینگ ها و تیترهای خود را متناسب تنظیم نمایید. انجام این فاکتورها در سئو سایت شما و نیز بدست آوردن ترافیک بسیار اثرگذار می باشد.

 

بک لینک سازی در سئو

 

بک لینک ها در سئو سایت بسیار اثرگذار و مهم می باشند زیرا که اعتباربخشی را برای سایت شما به دنبال دارند زیرا که هر چه شما بیشتر از سایت های دیگر بک لینک داشته باشید می توانید به گوگل نشاند دهید که سایت شما معتبر تر می باشد. بک لینک ها از سایت های معتبرتر می تواند اثرگذاری بیشتری در سئو سایت شما داشته باشد.

 

اشتراک
شرکت سبزاندیش آراد

کلیه حقوق متعلق به شرکت سبزاندیش آراد میباشد.

لوگو نماد اکترونیکیlogo-samandehi